تکریم خانواده شهدا تکریم ملت ایران است
تکریم خانواده شهدا تکریم ملت ایران است

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران فارس ،با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر،مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران فارس ،با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار فارس در شیراز برگزار شد.

عنایت الله رحیمی در این مراسم گفت: استان فارس با تقدیم ۱۵ هزار شهید، ۴۰ هزار رزمنده و ۲ هزار آزاده نقشی تاثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس داشته و دیار سرداران بزرگ شهید است.

وی  با اشاره به اقدامات ارزنده و اثرگذاری که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید با هدف بهبود شرایط ایثارگران و خانواده شهدا در فارس گفت: مباحثی از جمله استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران، تامین مسکن، تسهیلات، مستمری و حالت اشتغال ایثارگران در دستور کار قرار داشته اما معتقدیم به رغم این تلاش ها، وضعیت موجود فاصله زیادی تا شرایط مطلوب دارد که نیازمند تلاش بیشتر است.
استاندار فارس ادامه داد: از سال ۹۲ تا کنون ۱۵۱ قطعه زمین با هدف تامین مسکن در اختیار جامعه ایثارگری و خانواده شهدا در استان قرار گرفته  و شرایط استخدام برای  ۲هزار و ۵۷۸ نفر  فراهم شده است.
رحیمی افزود: پرداخت تسهیلات به میزان ۱۷ میلیارد ریال به یکهزار و ۷۳۵ نفر و برقراری مستمری و حقوق حالت به اشتغال برای یکهزار و ۸۹۴ نفر، از دیگر خدمات دولت برای خانواده های معزز شاهد و ایثارگر استان فارس است.
وی همچنین به راه اندازی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه های ایثارگران و خانواده شهدا در استان فارس اشاره کرد و گفت: نشست های متعدد مدیریت ارشد استان با این تشکل ها زمینه لازم برای آگاهی از شرایط موجود جامعه ایثارگری و نیازهای آنها برای رسیدن به وضعیت مطلوب را فراهم کرده است.

استاندار فارس تصریح کرد: دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران، پیگیری مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی، پذیرش در بیمارستان ها و مطب های خصوصی و پیگیری برای تامین تجهیزات پزشکی جامعه ایثارگران از دیگر اقداماتی بود که در سال های اخیر با جدیت در استان فارس دنبال شده است.

وی امضا تفاهم نامه های تامین مسکن و اشتغال و کارآفرینی خانواده های شهدا و ایثارگران در استان را حرکتی جهشی در زمینه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اولویت تامین مسکن و اشتغال دانست و تاکید کرد: تفاهم نامه های مذکور باید از کاغذ خارج شده، عملیاتی شود و به اجرا درآید.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با اجرای تفاهم نامه های یاد شده شاهد رفع نیازمندی ها و کاستن از فاصله وضع موجود با شرایط مطلوب برای جامعه گرانقدر ایثارگری و خانواده شهدا باشیم و علاوه بر کسانی که در شهر شیراز حضور دارند در ۳۶ شهرستان دیگر استان نیز خانواده های عزیز شهدا و ایثارگران با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

سعید اوحدی در سفر به استان فارس در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۰ هزار واحد مسکونی و ۱۲ هزار شغل برای ایثارگران  استان، گفت: یکی از بزرگ‌ترین اهداف و آرمان‌های آفرینش انسان‌ها، خدمت کردن است و حضرت محمد (ص) شایسته‌ترین انسان در پیشگاه خداوند را کسی دانستند که برای هم نوعان خود مفید بوده باشد.
معاون رییس جمهور ادامه داد: در مسیر خدمت کردن به مردم هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا نیست، چون این عزیزان افرادی هستند که هستی، سلامتی و پاره‌های تن خود را برای حفاظت از جامعه و مردم فدا کردند و هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به این بزرگان نصیب انسان نخواهد شد، پس باید از تمام لحظات این خدمت نهایت استفاده را ببریم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۰ هزار مسکن و ۱۲ هزار شغل ایثارگران در استان فارس گفت: این اتفاق با رویکرد مدیریت جهادی و همکاری بخش‌های مختلف به خصوص استاندار فارس میسر شده است.
اوحدی با تقدیر از زحمات تمام مسئولانی که زمینه امضای این تفاهم‌نامه‌ها را فراهم کرده‌اند گفت: جا دارد از مجموعه استانداری فارس و شخص استاندار عزیز این استان، مجموعه «راه و شهرسازی»، «صنعت، معدن و تجارت»، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «ارتش جمهوری اسلامی»، «شورای شهر» و «شهرداری شیراز» به دلیل تلاش برای رقم خوردن این اتفاق مهم تشکر کنیم.