دانشکده خبر شیرازمنحل شد
دانشکده خبر شیرازمنحل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشکده خبر شیراز وابسته به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی که جذب دانشجوی آن از مهر سال ۱۳۹۸ متوقف شده بود، در اجرای مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر واگذاری یا انحلال مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به صورت رسمی تعطیل شد. دانشکده خبر شیراز پس از ۶ سال پیگیری […]

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشکده خبر شیراز وابسته به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی که جذب دانشجوی آن از مهر سال ۱۳۹۸ متوقف شده بود، در اجرای مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر واگذاری یا انحلال مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به صورت رسمی تعطیل شد.

دانشکده خبر شیراز پس از ۶ سال پیگیری مستمر، در چهارم بهمن ماه سال ۱۳۸۶ به صورت رسمی افتتاح شده بود.

جواد جعفری زوج از روزنامه‌نگاران استان فارس و دانش‌آموخته دانشکده خبر تهران، مؤسس و اولین مدیر دانشکده خبر شیراز بود که سال ۸۶ در مراسم افتتاحیه این دانشکده خبر شیراز گفت: ایده راه‌اندازی این دانشکده سال ۸۱ به ذهنم رسید و طرح را با محمدحسین زارع رئیس وقت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس مطرح کردم که وی هم استقبال کرد.

وی یادآور شد: از سال ۸۱ تا ۸۶ مقدمات راه‌اندازی دانشکده طول کشید و در نهایت سال ۸۶ با حمایت همه جانبه مهندس محمدرضا رضازاده استاندار وقت استان تأسیس شد.

جعفری زوج گفت: از سال ۸۱ تا ۸۶ بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی کوتاه‌مدت با حضور استادان روزنامه‌نگاری از تهران برگزار کردیم که در اصل هم نیازسنجی و اثبات ضرورت تأسیس دانشکده به شمار می‌رفت و هم از طریق آن ارتقای سطح علمی و مهارتی اصحاب رسانه استان دنبال می‌شد.

وی افزود: به دنبال این بودیم که دانشکده خبر شیراز، مرکز آموزش رسانه‌های جنوب کشور و حوزه خلیج فارس شود.

پس از جعفری زوج، حمیدی و شاکر به ترتیب مدیریت دانشکده خبر شیراز را بر عهده داشتند.

این در حالیست که رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در گفت و گوی با خبرنگار مهر پیرامون وضعیت دانشکده خبر شیراز گفت: در راستای واگذاری دانشگاه و دانشکده‌های متعلق به سازمان‌ها نهادها و دستگاه‌های دولتی دانشکده خبر شیراز نیز پس از طی مراحل واگذاری به بخش خصوصی مورد استقبال قرار نگرفت و در نهایت منحل شد.

حبیب دانش منش با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر دست کم ۱۲ دانشگاه به این دلیل فعالیتی ندارند، افزود: به دلیل عدم تمایل خبرگزاری جمهوری اسلامی برای ادامه فعالیت این مرکز آموزشی، دانشجویان این دانشکده به مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز به عنوان مرکز معین منتقل شدند.

به گفته وی، دانشگاه فرهنگ و هنر شیراز نیز به دلیل یادشده از چرخه مراکز علمی کاربردی استان خارج شد و فعالیتی در امر آموزش عالی ندارد.

 بیش از یک‌هزار نفر از دانشکده خبر شیراز در دوره فعالیت ۱۲ ساله آن فارغ التحصیل شدند.