غرفه‌های شبکه تعاون روستایی در بازارچه‌ها راه‌اندازی شود
غرفه‌های شبکه تعاون روستایی در بازارچه‌ها راه‌اندازی شود

به گزارش  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمدمهدی قاسمی در نشست با مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه یکی از رویکردهای نظام این بوده که ۲۵ درصد از اقتصاد را در قالب تعاونی‌ها شکل دهد، تصریح کرد: تشکل ها باید ارکان شرکت خودشان بدون دخالت بخش دولتی تعیین کنند […]

به گزارش  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمدمهدی قاسمی در نشست با مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه یکی از رویکردهای نظام این بوده که ۲۵ درصد از اقتصاد را در قالب تعاونی‌ها شکل دهد، تصریح کرد: تشکل ها باید ارکان شرکت خودشان بدون دخالت بخش دولتی تعیین کنند و اعضای تشکل ها باید باور کنند که تعیین کننده سرنوشت خودشان هستند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، اظهار کرد: تشکل ها؛کشت قراردادی، راه اندازی صنایع فرآوریی ، سردخانه و تشکیل زنجیره های تولید را در دستور کار قرار دهند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  اظهار کرد: در تشکیلات بخش خصوصی باید این تفکر حاکم شود که با هم‌افزایی دارایی و امکانات، پروژه‌های بزرگتری به سرانجام برسد و مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس  این تفکر را دارد.

قاسمی بیان کرد: به منظور تحقق از تولید به مصرف، جلوگیری از ضایعات و عرضه مستقیم، غرفه‌های شبکه تعاون روستایی در بازارچه‌ها راه‌اندازی شود.

او گفت: شایسته است فروشگاه‌های زنجیره ای تعاون روستایی در استان فارس که از قدیم فعالیت داشتند، با مطالعه و برنامه‌ریزی، احیا شوند.

قاسمی با بیان اینکه تجربه کشورهای موفق دنیا در اقتصاد این است که امور را از دولت متنزع و به بخش خصوصی اضافه کردند‌، گفت: در نشست با نمایندگان مجلس ذکر کردم  که از لایحه هایی که بخش خصوصی را قدرتمندتر می کند، حمایت کنند و ملاک‌های تشخیص برای رای موافق و مخالف، تقویت بخش خصوصی و کاهش دخالت بخش دولتی باشد.