۶٠ درصد ظرفیت تخت های کرونایی در بیمارستان‌های شیراز اشغال است
۶٠ درصد ظرفیت تخت های کرونایی در بیمارستان‌های شیراز اشغال است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قرار داشتن در آستانه فصل پائیز، احتمال داد که طی روزهای آینده، خصوصا مهرماه، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان فارس باشیم. دکتر همتی گفت : در آستانه فصل پائیز قرار داریم و هر سال در این فصل شاهد افزایش شیوع و موارد […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قرار داشتن در آستانه فصل پائیز، احتمال داد که طی روزهای آینده، خصوصا مهرماه، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان فارس باشیم.

دکتر همتی گفت : در آستانه فصل پائیز قرار داریم و هر سال در این فصل شاهد افزایش شیوع و موارد ابتلا به آنفلوآنزا بوده‌ایم، لذا افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ نیز جزو احتمالات مد نظر سیستم بهداشت و درمان قرار دارد ، اکنون ۵٠ تا از ۶٠ درصد ظرفیت تخت های کرونایی در بیمارستان‌های شیراز اشغال است، ابراز امیدواری کرد که با رعایت بیشتر نکات بهداشتی توسط مردم شاهد کاهش آمار افراد بستری باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان های نمازی، شهید چمران، شهید فقیهی و بعثت در مدار پذیرش بیماران کرونابی قرار دارند.

او با بیان اینکه فارس در مرحله هشدار و زرد کرونایی قرار دارد، افزود: هم اینک ١٠ شهرستان استان، قرمز، ٢١ شهرستان زرد و ۵ شهرستان سفید است.

همتی در خصوص  موضوع تهیه و توزیع واکسن آنفلوآنزا بین گروه‌های هدف تاکید کرد این وظیفه بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و امسال به حتم برنامه‌ریزی مشخصی در این زمینه وجود دارد.