مراجعه حضوری مردم به شهرداری شیراز ۵۶ درصد کاسته شده است
مراجعه حضوری مردم به شهرداری شیراز ۵۶ درصد کاسته شده است

  معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز با اشاره اقدامات اجرایی شده برای اخذ استعلام از طریق بسترهای الکترونیکی، خاطرنشان کرد که با این اقدام مراجعه حضوری شهروندان در شهرداری ۵۶ درصد کاسته شده است.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری با اشاره به حاکم بودن دیدگاه انسان محور بر اقدامات […]

 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز با اشاره اقدامات اجرایی شده برای اخذ استعلام از طریق بسترهای الکترونیکی، خاطرنشان کرد که با این اقدام مراجعه حضوری شهروندان در شهرداری ۵۶ درصد کاسته شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری با اشاره به حاکم بودن دیدگاه انسان محور بر اقدامات شهرداری شیراز گفت: در کنار این مهم تلاش شد تا آسان سازی ارائه خدمات به مردم، کوتاه کردن مدت زمان پاسخگویی و طرح‌های راهبردی دنبال شود.

او تهیه و تصویب طرح راهبردی پیاده در شهر و پوشش محدوده ٢١ هزار هکتاری شهر شیراز را از مهمترین اقدامات ذکر و خاطرنشان کرد: به سرانجام رساندن فعالیت‌هایی که با علوم اجتماعی سر و کار دارند، پیچیده تر از حوزه‌های فرهنگی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ادامه داد: طی سه سال گذشته تاکنون در راستای تحقق شعار انسان محوری، چند طرح به نتیجه رسیده که از جمله آنها محور حافظ از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان است که بخشی از آن کلنگ زنی شده است.

بهادری اضافه کرد: مطالعات محور شهید رمضانی نیز به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن در حد فاصل ایمان شمالی تا ضلع شرقی معالی آباد(شهید کسایی) در دست انجام است.

او همچنین تملک یک باغ در بلوار امیرکبیر به مساحت ١٠ هکتار و انجام مطالعات و طراحی آن را از دیگر طرح‌ها معرفی و بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با نگاه باغ ایرانی آغاز شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز به اتمام فاز مطالعاتی خیابان غذا در کنار پارک بزرگ شهر اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه نیز با هدف نرم سازی پارک شهر و سرزندگی در این محور به زودی آغاز خواهد شد.

بهادری به تکمیل مطالعات طرح پیاده راه چمران جنوبی(پیاده راه سلامت) هم اشاره و در این خصوص نیز گفت: چند باغ در کنار این محور بود که تملک آنها را دنبال کرده‌ایم و اکنون در حال تکمیل فضاهای نظرگاه، نورپردازی و …هستیم و امید است ظرف بکسال آینده تحویل شیرازی‌ها داده شود.

او اتمام مطالعات باغ کودکانه و ساماندهی اطراف آرامگاه سعدی را از دیگر اقدامات اخیر این معاونت برشمرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز به ارائه خدمات در قالب شهروند سپاری از زمان شیوع کرونا تاکنون اشاره و اضافه کرد: این مهم با همت بیشتری در راستای الکترونیکی کردن خدمات به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

بهادری تهیه طرح‌های تفضیلی منطقه ١٠ و شهرک سعدی، طرح جبل دراک، تعیین تکلیف ٣٠٠ هکتار از اراضی شهری و … را از مهمترین اقدامات معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز در یکسال گذشته عنوان کرد.

او به ساماندهی بافت‌های فرسوده در این کلانشهر با هدف اصلاح روند گذشته اشاره و بیان کرد: این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه شورا بررسی و نهایتا فراخوان ایجاد دفاتر داده شد و براین اساس ۵٧ دفتر پذیرفته شدند که هم‌اینک ٢ دفتر راه‌اندازی شده و ٧ دفتر در دست راه‌اندازی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز به خدمات رسانی در شرایط کرونایی هم اشاره و اضافه کرد: از اسفندماه ٩٨ تاکنون بدون وقفه در رسیدگی به امور مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات رسانی را به بیرون از ساختمان منتقل کرده‌ایم.

بهادری همچنین یادآور شد: تبدیل نقشه‌های یکهزار شهری به شکل جدی شروع شده، اکنون سه منطقه نهایی شده و تا پایان امسال چند منطقه دیگر نهایی خواهد شد.

او به اتصال دو محور در شیراز با احداث پل طبیعت در راستای تحقق شعار انسان محوری هم اشاره و بیان کرد: طراحی پل طبیعت یا پل زندگی طی دو ماه گذشته به فراخوان گذاشته شده و با اجرای آن چمران شمالی و حنوبی با یک پیوستگی بهم مرتبط خواهند شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز همچنین به روند صدور پروانه ساختمانی اشاره و با بیان اینکه در تلاشیم تا فرآیند صدور پروانه را کاهش، دقت را بالا و تخلفات را با نظارت‌ها کاهش دهیم، دلیل طولانی شدن بخشی از مراحل امور صدور پروانه ساختمانی را چانه زنی متقاضیان برای اشغال سطح بیشتر یا افزایش طبقات برخلاف قانون اعلام کرد.

تملک بیش از ۲۷۰ هکتار باغ در شیراز

مدیر اداره حوزه استحفاظی باغ‌های قصردشت نیز با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۷۳.۵ هکتار از باغ‌های گروه یک شیراز تملک شده است، گفت: امسال اولویت تملک‌ها با محور شهید رمضانی است، با توجه به اینکه این طرح در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.

جهان‌بین میرزایی با بیان اینکه طی ۵ ماه گذشته ٣.۵ هکتار از باغ‌ها در شیراز تملک شده است، هزینه حفظ و نگهداری باغ‌ها را ۱.۵ میلیارد تومان در سال اعلام و با اشاره به موضوع افزایش راندمان آبیاری در باغ‌ها، اضافه کرد: برای افزایش راندمان، تاکنون ١٢ هزار مترمربع تبدیل جدوال خاکی به سیمانی داشته‌ایم و ١٧ حلقه چاه حفر کرده‌ایم.

میرزایی با بیان اینکه اگر اقدامات شهرداری نبود حداقل ۵٠٠ هکتار از باغ‌های گروه یک در شیراز خشک شده بود، ادامه داد: امسال حدود ۴٠ هکتار علف زنی و شخم اراضی باز در حاشیه باغ‌ها و کنار رودخانه در راستای جلوگیری از آتش سوزی انجام داده‌ایم.