روز خبرنگار ، روز پاسداشت رکن چهارم دموکراسی است
روز خبرنگار ، روز پاسداشت رکن چهارم دموکراسی است

  در جمهور اسلامی ایران *”هفدهم مرداد ماه”* به عنوان *روز خبرنگار* نامگذاری شده است.   عروج پیام رسان حق و حقیقت درعرصه ملی و منطقه ای *”شهید محمود صارمی”* را به خبرنگاران و طلایه داران جبهه ی آگاهی بخشِ جامعه در سراسر میهن اسلامی و خاصه خبرنگاران پرتلاش استان فارس تبریک عرض میکنم، چه […]

 

در جمهور اسلامی ایران *”هفدهم مرداد ماه”* به عنوان *روز خبرنگار* نامگذاری شده است.

 

عروج پیام رسان حق و حقیقت درعرصه ملی و منطقه ای *”شهید محمود صارمی”* را به خبرنگاران و طلایه داران جبهه ی آگاهی بخشِ جامعه در سراسر میهن اسلامی و خاصه خبرنگاران پرتلاش استان فارس تبریک عرض میکنم، چه زیباروزی (جمعه ۱۷ مردادماه) که به نیکی یاد کنیم از خبرنگار برجسته و دوست داشتنی صدا و سیمای مرکز فارس، یار و یاور رزمندگان اسلام و عاشقان منادی نماز عبادی – سیاسی جمعه ی شهر شیراز *”جناب آقای سلمانپور”*.

 

در مثلث توده ها *(فرهنگی، مردم، دموکراسی)* ضلع دموکراسی که رسالت مهمی برای تببین، تبلیغ و تقویت دموکراسی، تلاش برای تعریف و اجرای عدالت، پیشرفت و آزادی در جامعه، پاسخگو نمودن اجزای حاکمیت در برابر خواسته های مردم برابر قانون، دفاع همه جانبه بدون گرایش سیاسی از دموکراسی و حقوق شهروندی، *”رسالت مهمی است که بردوش رکن چهارم دموکراسی ( خبرنگاران)”* میباشد.

 

در این دنیای وانفسا که *تجارت بی دردسر* فراوان است باور ندارم کسی که *قدرت مادی برای اجرای ماموریت به جز یک قلم و دوربین چیز دیگری ندارد*، با شهامت و جسارت، طالبِ نامهربانی ها و مرارتها باشند، جزء *پیش قراولانی که به قصدِ تفحص*، راه را برای مسئولین باز و هموار میکنند تا آنان با *کمترین هزینه و خطری ایفای نقش و انجام وظیفه* نمایند.

 

*خبرنگاران*، خدمت کنندگان به خلق خدا وخادمین به مردم هستند، خادمینی که بدون کمترین توقع و بدیهی ترین خواسته و ادعایی وظیفه و رسالت خود را انجام میدهند و با شرایط نه چندان مناسبی زندگی فردی و اجتماعی خود را سپری می نمایند.

 

خبرنگاران *سفیران عدالت و پیشرفت* هستند که با تهیه یک گزارش تخصصی با *پذیرش خطرِجانی و اخلاقی*، جهانیان را در جهان و حکام کشورها را در سرزمینهای خود از *خواب غفلت* بیدار میکنند و اینگونه خبرنگاران برای سطح ملی در استان فارس با داشتن قابلیتِ اجرای ماموریت در *برون از مرزها* کم شمار نیستند.

 

در جامعه ای که شهروندان در تصمیم گیریها نقش داشته باشند، مشارکتشان آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و مسئولین بهتر می توانند تصمیم گیری کنند و مردم بیشتر قادر به مشارکت، نوآوری و کمک به اجزای حاکمیت میگردند و این مردمند که میتوانند با *پل ارتباطی بین خود و مسئولین* نقش کلیدی در توسعه امنیت پایدار و نظم بدون هزینه ایفا نمایند، این کار مُیسّر میگردد با تعامل و پاسخگویی مدیران در قبال مردم که *پل ارتباطی* مردم با مسئولین همانا *رسانه ها و خبرنگاران* هستند.

 

رسانه ها و خبرنگاران *سرمایه های اجتماعی و فرهنگی* کشورهستند که با مدیریت صحیح و فراجناحی، میتوان از آنان برای تقویت اقتدارملی، پیشرف و عدالت اجتماعی درحوزه های سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، دفاعی و امنیتی بهترین بهره برداری را داشت.

 

امروزه برای خبرنگاران در عرصه های جهانی، منطقه ای و ملی بکارگیری *قدرت هوشمند* که هنر استفاده از قدرت سخت، نرم و هوشمندانه عمل کردن میباشد، میتواند اثر گذار باشد.

 

*حفظ اقتدار* جمهوری اسلامی ایران ، *استفاده بهینه و مؤثر از قدرت عظیم رسانه* با تعامل و هماهنگی؛ میتواند جامعه را بسوی پیشرفت و پاسخگویی شفاف که همانا اعتماد مردم به نظام میباشد سوق دهد. *سیروس سجادیان۱۳۹۹.۰۵.۱۶*