پرداخت کمک ودیعه مسکن به‌زودی آغاز می‌شود
پرداخت کمک ودیعه مسکن به‌زودی آغاز می‌شود

همتی رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: تسهیلات کمکی به مستأجران، تحت عنوان تسهیلات «مرابحه خرید کالا وخدمات» به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز خواهد شد. رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: مبالغ این وام براساس طبقه بندی شهر‌ها ۱۵،۳۰ و۵۰ میلیون تومان بوده و به دو […]

همتی رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: تسهیلات کمکی به مستأجران، تحت عنوان تسهیلات «مرابحه خرید کالا وخدمات» به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز خواهد شد.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: مبالغ این وام براساس طبقه بندی شهر‌ها ۱۵،۳۰ و۵۰ میلیون تومان بوده و به دو روش قابل پرداخت است.در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و درپایان سال، اصل آن را پرداخت کنند؛ در روش دوم متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و درمدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند.

همتی ضمن اشاره به این موضوع که قبلا هم تاکید شده است که این وام صرفا کمکی است به مستاجران برای ودیعه و لذا به هیچوجه وام ودیعه نیست، تصریح کرد: دراین وام موجران نقشی نخواهند داشت و کسی که وام را دریافت می‌کند با بانک عامل طرف خواهد بود و به تصمیم خود از وام دریافتی استفاده خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اعتبار تخصیصی برای این وام به صورت کلی بیست هزار میلیارد تومان است.