آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا
آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا

ادامه بحران کرونا و سخت شدن شرایط برای افراد مختلف جامعه، دولت راهکارهایی به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده اتخاذ کرد که یکی از این تدابیر اختصاص وام ودیعه مسکن است. بر این اساس روحانی رئیس جهمور روز چهارشنبه یکم مرداد در جلسه هیات دولت اعلام کرد وام ودیعه مسکن از هفته آینده به […]

ادامه بحران کرونا و سخت شدن شرایط برای افراد مختلف جامعه، دولت راهکارهایی به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده اتخاذ کرد که یکی از این تدابیر اختصاص وام ودیعه مسکن است.

بر این اساس روحانی رئیس جهمور روز چهارشنبه یکم مرداد در جلسه هیات دولت اعلام کرد وام ودیعه مسکن از هفته آینده به مستاجرین اختصاص می یابد.

پس از آن اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات این وام تصریح کرد: مبلغ ودیعه مسکن۵۰ میلیون تومان برای تهران،  ۳۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و ۱۵ میلیون تومان برای شهرهای کوچک با سود ۱۳ درصد است. امیدواریم بانک‌های عامل با حداقل معطلی،  پرداخت تسهیلات را انجام دهند و افراد شاغل دارای کد بیمه با یک نامه از کارفرما و کسر ماهیانه حقوق بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰۰ هزار خانوار در اولویت دریافت وام اجاره هستند که با توجه به سامانه وزارت رفاه استخراج شده است و حال باید دید چه تعداد تقاضا خواهیم داشت .

او بیان کرد: تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان  اعتبار از محل تسهیلات کرونایی برای پرداخت وام اجاره در نظر گرفته شده است.

اسلامی افزود: تسهیلات با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده و مستاجران تحت پوشش نهاد‌های حمایتی  از شنبه چهارم مرداد پرداخت می‌شود.

وی از آغاز ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از روز شنبه (فردا چهارم مرداد) به مستاجران خبر داد  گفت: اگر بخشی از منابع بیست هزار میلیارد تومانی طرح پس از این اولویت‌ها باقی بماند، سایر مستاجران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

باشگاه ویدئو-خبر موبایل

چرا نرخ ارز و طلا کاهش یافت؟/ قیمت دلار همچنان کاهشی و طلا در ثبات

۰۳ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۵کد خبر : ۷۴۳۴۰۴۴

گروه : اقتصادی » راه و شهرسازی

آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا

وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران از شنبه چهارم مرداد آغاز می‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه بحران کرونا و سخت شدن شرایط برای افراد مختلف جامعه، دولت راهکارهایی به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده اتخاذ کرد که یکی از این تدابیر اختصاص وام ودیعه مسکن است.

 

بر این اساس روحانی رئیس جهمور روز چهارشنبه یکم مرداد در جلسه هیات دولت اعلام کرد وام ودیعه مسکن از هفته آینده به مستاجرین اختصاص می یابد.

 

پس از آن اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات این وام تصریح کرد: مبلغ ودیعه مسکن۵۰ میلیون تومان برای تهران، ۳۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و ۱۵ میلیون تومان برای شهرهای کوچک با سود ۱۳ درصد است. امیدواریم بانک‌های عامل با حداقل معطلی، پرداخت تسهیلات را انجام دهند و افراد شاغل دارای کد بیمه با یک نامه از کارفرما و کسر ماهیانه حقوق بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰۰ هزار خانوار در اولویت دریافت وام اجاره هستند که با توجه به سامانه وزارت رفاه استخراج شده است و حال باید دید چه تعداد تقاضا خواهیم داشت .

 

او بیان کرد: تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات کرونایی برای پرداخت وام اجاره در نظر گرفته شده است.

 

اسلامی افزود: تسهیلات با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده و مستاجران تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از شنبه چهارم مرداد پرداخت می‌شود.

 

وی از آغاز ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از روز شنبه (فردا چهارم مرداد) به مستاجران خبر داد گفت: اگر بخشی از منابع بیست هزار میلیارد تومانی طرح پس از این اولویت‌ها باقی بماند، سایر مستاجران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید

 

ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی؛ پرداخت تسهیلات از هفته آینده

میزان اقساط وام اجاره مشخص شد

همچنین فرزانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه از هفته آینده پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می شود گفت: کسانی که متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن هستند باید در سامانه تم TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند و وزارت راه و شهرسازی بر اساس اولویت بندی متقاضیان را انتخاب می کند.

 

او افزود: در این طرح تازه عروس دامادها ،کارگران ، حقوق بگیران، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده های بیش از ۵ نفر در اولویت پرداخت هستند.

 

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی در خصوص نرخ اقساط سود تسهیلات ودیعه مسکن گفت: اقساط تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی استان تهران ۵۴۰ هزار تومان ،تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ۳۲۵ هزار تومان و تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی هم ۱۶۰ هزار تومان است.

 

او درباره شرایط دریافت وام توضیح داد: مستاجران واجد شرایط یا از طریق معرفی‌نامه نهادهای حمایتی یا با گواهی کسر از حقوق یا حتی در رهن گذاشتن سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند و در نهایت ضامن گزینه آخر خواهد بود و اگر هیچ یک از این موارد ذکر شده را نداشته باشند، باید برای دریافت وام به بانک ضامن معرفی کنند.

 

همچنین محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص افراد در اولویت دریافت وام اجاره تصریح کرد: خانه اولی ها، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و کسانی که امسال ازدواج کرده اند و خانواده هایی که بیش از ۳ فرزند دارند جزء اولویت های دریافت ودیعه مسکن هستند.

 

او ادامه داد: این طرح برای کارگران، حقوق بگیران ثابت و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است که اگر ظرفیت مازاد باشد به گروه های بعدی منتقل می‌شود.