زمین ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد/زمین های بلا استفاده دولتی را بازگشت دهید
زمین ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد/زمین های بلا استفاده دولتی را بازگشت دهید

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس دکتر عنایت آله رحیمی در جلسه طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه تامین زمین ارزان قیمت مهمترین عامل برای کاهش قیمت مسکن و رفع نیاز اولیه به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: با وجود زمین ارزان قیمت روال ساخت مسکن تسریع می شود و این چرخه […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس دکتر عنایت آله رحیمی در جلسه طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه تامین زمین ارزان قیمت مهمترین عامل برای کاهش قیمت مسکن و رفع نیاز اولیه به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: با وجود زمین ارزان قیمت روال ساخت مسکن تسریع می شود و این چرخه حتی فارغ از طرح اقدام ملی نیز کارکرد دارد.

 

 

وی خواستار تسریع در روند اجرایی طرح ملی مسکن شد و گفت: تامین مسکن نباید موضوعی عادی تلقی شود و جا دارد تا متولیان امر نسبت به رفع موانع اجرایی آن غیر معمول عمل کنند.

 

 

نماینده عالی دولت در استان فارس به منظور تسریع در تامین زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن، دستور بازگشت زمین های غیر فعال در اختیار دستگاه‌های اجرایی را صادر کرد و اظهار داشت : زمین های در اختیار دستگاه های اجرایی در صورت عدم بهره برداری لازم، به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص خواهد یافت.

 

 

رحیمی همکاری تمامی دستگاه‌ های اجرایی در معرفی املاک مازاد را از اولویت های این طرح عنوان کرد و گفت : هر یک از دستگاه‌های اجرایی حداقل باید نسبت به معرفی یک ملک مازاد برای اجرای طرح ملی مسکن اقدام کنند.

 

 

استاندار فارس با بیان اینکه تامین مسکن مسله اصلی کشور و متاتر از بروکراسی اداری و نقدینگی و التهاب ها است تاکید کرد : عوامل موثر بر تقاضا و عرضه در این حوزه را باید بشناسیم تا موفق به برقراری تعادل شویم و در این راستا میبایست دستگاه‌های متولی دید وسیع تری داشته باشند.

 

گفتنی است این جلسه با بررسی و تصویب مباحث تخصصی حوزه مسکن پایان یافت.