تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در فارس
تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در فارس

عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری، محدودیت‌ها در سراسر این استان تا پایان هفته آینده تمدید شد، گفت: در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، محدودیت‌ها سختگیرانه‌تر اعمال می‌شود. او افزود: در سراسر این استان، همه تجمع‌های رسمی و غیررسمی، مراسم‌های ختم و عروسی و تجمع‌های علمی و آموزشی لغو شده است. قاسم‌پور […]

عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری، محدودیت‌ها در سراسر این استان تا پایان هفته آینده تمدید شد، گفت: در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، محدودیت‌ها سختگیرانه‌تر اعمال می‌شود.

او افزود: در سراسر این استان، همه تجمع‌های رسمی و غیررسمی، مراسم‌های ختم و عروسی و تجمع‌های علمی و آموزشی لغو شده است.

قاسم‌پور ادامه داد: تالار‌های پذیرایی و باغ‌های مجالس، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها، گیم‌نت‌ها، کتابخانه‌ها، موسسه‌های آموزشی و اماکن ورزشی و تفریحی تا پایان هفته آینده تعطیل هستند و رستوران‌ها و فست فود‌ها تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین مترو، اتوبوسرانی، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز تعطیل خواهند بود.

قاسم‌پور افزود: نظارت و بازدید‌ها شدیدتر اعمال می‌شود و با متخلفان و نقض کنندگان ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی به شدت برخورد خواهد شد.

او بیان داشت: در شهرستان‌های با وضعیت قرمز شامل، جهرم، فسا، لارستان و گراش به غیر از اماکن یاد شده در هفته آینده نیز دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، زبانسراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، استخر‌های سرپوشیده، سینماها، موزه‌ها، تالا‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تعطیل هستند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: همچنین در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، مساجد، مصلی‌ها و نماز‌های جمعه، ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو، باشگاه‌های بدنسازی، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، باغ‌وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی تا پایان هفته آینده تعطیل هستند.

قاسم پور افزود: برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها نیز در شهرستان‌های با شرایط قرمز تعطیل است.

او، بر لزوم استفاده مردم از ماسک از زمان خروج از منزل تا زمان بازگشت تاکید و بیان کرد: استفاده از ماسک در تمام نقاط به ویژه در مراکز شلوغ و دستگاه‌های اجرایی الزامی است و در دستگاه‌های اجرایی به افراد فاقد ماسک خدمات ارئه نمی‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: راحت‌ترین و ارزان‌ترین شیوه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است.

قاسم‌پور گفت: هیات مدیره و مدیران پاساژها، اماکن و مراکز شلوغ و پُرتردد و فروشگاه‌های بزرگ، مسوولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم را دارند و باید در این زمینه پاسخگو باشند و کنترل و نظارت جدی بر این موضوع داشته باشند که مردم هنگام ورود به این اماکن ضمن استفاده از ماسک، اصول بهداشتی را رعایت کنند.

او افزود: به جز ۸۲ تیم بازرسی که ۱۲ تیم آن در شیراز و مابقی در سایر شهرستان‌های استان، کار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل، کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز و اماکن شلوغ و پُرتردد و واحد‌های صنفی، خدماتی و تولیدی، ساختمانی و پروژه‌های عمرانی را انجام می‌دهند، تیم‌های جداگانه‌ای بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی محیط کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز نظارت می‌کنند.

جانشین استاندار فارس ادامه داد: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌‍ها برای فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک توسط مردم استفاده کرده و با این کار به بخش سلامت کمک کنیم.