معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز پروژه آسفالت معابر از اول خرداد در این کلانشهر، اعلام کرد که این پروژه تا اوایل مهرماه امسال ادامه خواهد داشت. مهندس اسماعیل صالحی سه شنبه ۱۷تیر در جمع خبرنگاران گفت: آسفالت معابر یکی از دشوارترین و پرهزینهترین پروژههای بهسازی شهری به شمار میرود. صالحی با […]
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز پروژه آسفالت معابر از اول خرداد در این کلانشهر، اعلام کرد که این پروژه تا اوایل مهرماه امسال ادامه خواهد داشت.
مهندس اسماعیل صالحی سه شنبه ۱۷تیر در جمع خبرنگاران گفت: آسفالت معابر یکی از دشوارترین و پرهزینهترین پروژههای بهسازی شهری به شمار میرود.
صالحی با اشاره به اینکه از اول خرداد تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شیراز آسفالت شده است، گفت: این معابر شامل معابر و میادین اصلی و فرعی در مناطق شهرداری شیراز است و در راستای بهبود عبود و مرور، و پیشگیری از خسارت به خودروها صورت می گیرد.
او با بیان اینکه کار آسفالت تا رسیدن به سطحی بالغ بر ۲میلیون مترمربع و تا مهرماه ادامه دارد، گفت: معمولا فصلهای پائیز و زمستان، برای انجام آسفالت معابر، فصولی مناسب محسوب نمیشود.
معاون شهرداری شیراز، کیفیت را مهمترین رکن در اقدامات عمرانی و بهسازی شهری دانست و گفت: اکنون در بسیاری از معابر اصلی و پرتردد شیراز، کار آسفالت انجام شده است و ادامه می یابد.
مهندس صالحی خاطرنشان کرد که با هدف پرهیز از دوباره کاری و انجام حفاری و اقدامات عمرانی در معابر آسفالت شده، نامه نگاری لازم با دستگاههای خدمات رسان انجام می شود، گفت: طی مکاتبات رسمی از دستگاههای خدمات رسان نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات، در موضوع حفاری و اقدامات عمرانی استعلام می شود و در بسیاری معابر هنوز پاسخ استعلام داده نشده و یا اعلام حفاری کرده اند.
وی با بیان اینکه شهرداری وظیفهای در خصوص ترمیم آسفالت معابر خارج از شهر و کمربندی عهده دار نیست، گفت: وجود مشکل در معابری نظیر ورودی و خروجی شهر در خارج از محدوده ی شهری و یا کمربندی باید از طریق دستگاه ذیربط پیگیری و مطالبه شود.
اسماعیل صالحی با اشاره به اینکه تعامل مطلوبی بین شهرداری و سایر نهادها و سازمانها وجود دارد، گفت: دستگاه متولی ساخت و نگهداری راهها باید پیرامون معابر خارج از محدوده مدیریتی شهرداریها اظهار نظر کنند.