شهردار شیراز گفت: زیرگذر گلستان با صرف بیش از ۸۸ میلیارد تومان اعتبار، دو هزار متر طول و ۶ پل نقش موثری در روان سازی ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال غرب دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح امتداد زیرگذر گلستان گفت: تاخیر در افتتاح این طرح باعث […]
شهردار شیراز گفت: زیرگذر گلستان با صرف بیش از ۸۸ میلیارد تومان اعتبار، دو هزار متر طول و ۶ پل نقش موثری در روان سازی ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال غرب دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح امتداد زیرگذر گلستان گفت: تاخیر در افتتاح این طرح باعث بروز مشکلاتی در عبور و مرور مردم میشد.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف بهبود ترافیک ورودی شمال غرب کلانشهر شیراز و ساماندهی ترافیک ورودی شهرک گلستان، مجتمع خلیج فارس، ایستگاه راه آهن، شهرک قصر قمشه و صدرا بوده است.
شهردار شیراز افزود: طی سالهای گذشته در منطقه گویم که در این محور قرار گرفته کار عقب نشینی املاک مورد مسیر انجام نشده، اداره راه و شهرسازی به وظایف خود در این باره عمل نکرده است و اکنون شهرداری شیراز با انبوهی از مشکلات در این بخش روبه رو است.
وی افزود: برخی مسیرها از جمله کمربندی شیراز تحت اختیار اداره راه و شهرسازی است، اما مردم درباره کاستیها و مشکلات این محور از جمله نورپردازی ضعیف، آسفالت شهرداری را مورد انتقاد قرار میدهند.
چپگرد صدرا، ترافیک منطقه را روان میکند
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز هم بیان کرد: فشار ترافیک ورودی شیراز از سمت سپیدان روی محوری بود که اکنون زیرگذر گلستان ایجاد شده و از همین رو ساخت امتداد زیرگذر گلستان یکی از الزامات این شهر بود.
نواب قائدی گفت: برای ساخت این طرح عمرانی حدود ۴۳۰ هزار متر مکعب خاک برداری انجام و همچنین ۶ دوربرگردان نیز احداث شده است.
وی افزود: در ادامه این طرح چپگردی به سمت صدرا نیز احداث خواهد شد که اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است و قطعا با بهره برداری از این چپگرد ترافیک این منطقه نیز روانتر خواهد شد.
قائدی اضافه کرد: برنامه ریزیها به سمت و سویی است که نمونه این زیرگذر در منطقه گویم نیز ایجاد شود.
وی عنوان کرد: با تکمیل آزادراه شیراز اصفهان که اکنون در مرحله احداث است بر ترافیک شمال غرب شیراز افزوده خواهد شد که احداث زیرگذر گلستان بر رفع این مشکل تاثیر زیادی دارد.