زنگ خطر افزایش تعداد بیماران کرونایی در فارس به صدا در آمد
زنگ خطر افزایش تعداد بیماران کرونایی در فارس به صدا در آمد

همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه زنگ خطر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس به صدا در آمد، اظهار کرد: مدتی است که با رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی نسبت به اهمیت اصول پیشگیری فردی، شاهد افزایش موارد مثبت در استان فارس هستیم. او […]

همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه زنگ خطر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس به صدا در آمد، اظهار کرد: مدتی است که با رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی نسبت به اهمیت اصول پیشگیری فردی، شاهد افزایش موارد مثبت در استان فارس هستیم.

او ادامه داد: بی شک، کلافگی اجتماعی ناشی از خستگی در خانه ماندن، مهم‌ترین علت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی از سوی برخی از افراد جامعه است، اما برای عبور از این بحران، هیچ راهی به غیر از رعایت اصول بهداشتی نداریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: هر چند در حال سپری کردن روز‌های سختی هستیم، اما لازم است مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حساسیت لازم را داشته باشند، چرا که توجه نکردن به این اصول بهداشتی منجر به روند افزایشی موارد مثبت و در نتیجه بازگشت محدودیت‌های اجتماعی می‌شود.

همتی ضمن تاکید مجدد بر رعایت فاصله اجتماعی دست کم یک و نیم متر، به مردم توصیه کرد: همه ما باید شست و شوی مداوم دست ها، زدن ماسک در اماکن پر تردد و پرهیز از شرکت در اجتماعات و اماکن عمومی شلوغ را به صورت جدی رعایت کنیم.