جبران خسارات جهاددانشگاهی از حوادث آبان در بن بست وعده‌هاست
جبران خسارات جهاددانشگاهی از حوادث آبان در بن بست وعده‌هاست

رئیس جهاددانشگاهی فارس از بی‌توجهی به مطالبات جهاددانشگاهی از حوادث آبان انتقاد کرد و گفت: جبران خسارات جهاددانشگاهی از حوادث آبان در بن بست وعده‌هاست. رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با انتقاد از مسئولان این استان به دلیل آنچه بی توجهی به خواسته‌ها و مطالبات به حق این نهاد عنوان می‌کرد، گفت: متاسفانه جبران خسارت‌های میلیارد […]

رئیس جهاددانشگاهی فارس از بی‌توجهی به مطالبات جهاددانشگاهی از حوادث آبان انتقاد کرد و گفت: جبران خسارات جهاددانشگاهی از حوادث آبان در بن بست وعده‌هاست.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با انتقاد از مسئولان این استان به دلیل آنچه بی توجهی به خواسته‌ها و مطالبات به حق این نهاد عنوان می‌کرد، گفت: متاسفانه جبران خسارت‌های میلیارد تومانی وارد شده به این نهاد طی حوادث آبان سال گذشته در بن بست وعده‌ها گیر افتاده است.

مظاهر بابایی افزود: در حالیکه جهاددانشگاهی از تمام ظرفیت، توان و امکانات خود برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان، استفاده کرده است، مسئولان و دستگاه‌های مسئول در سطوح مختلف، در قبال تعهدات قانونی خود هم احساس مسئولیت نمی‌کنند.

او با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی، ظرفیتی عظیم را در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و … را در مسیر شکوفایی و رشد استان فارس به کار گرفته است، گفت: متاسفانه علیرغم اشراف همگان به توانائی‌های جهاددانشگاهی، نگاه خوبی را به این ظرفیت و توانمندی‌ها شاهد نیستیم.

بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که ارائه آموزش‌های آکادمیک و کوتاه مدت، بخشی از اعتبارات آن را تامین می‌کند، گفت: در جریان حوادث آبان، مجتمع آموزشی- پژوهشی این نهاد به شکل کامل سوخت و یکی از پرسنل انتظامات این نهاد، دچار آسیب‌های جدی شد.

وی حجم خسارت‌های ریالی وارد شده به ساختمان و تجهیزات جهاددانشگاهی در حوادث آبان را براساس برآورد‌های سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: علیرغم پیگیری‌های شفاهی و کتبی فراوان از طریق دستگاه‌های مسئول در استان فارس و شهرستان شیراز، متاسفانه تاکنون هیچ مساعدتی در مسیر جبران خسارت‌ها انجام نشده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اینکه ساختمان مذکور بیمه حوادث بوده است، گفت: هیچ یک از متولیان امر حاضر به پاسخگویی شفاف و مستدل در خصوص خسارت‌های میلیاردی به این نهاد نیستند.

او با بیان اینکه مجتمع آموزشی- پژوهشی جهاددانشگاهی استان فارس، از محل اعتبارات داخلی این نهاد، طی سال‌های گذشته احداث شده بود، گفت: متاسفانه این سرمایه که در اصل، متعلق به پرسنل جهاددانشگاهی و در اختیار عموم افراد جامعه خصوصا شهروندان ساکن در نقاط کمتر برخوردار است، از دست رفت، حال آنکه مسئولان جز ابراز تاسف و دادن وعده اقدامی نکرده اند.

بابایی با انتقاد از نحوه مواجهه مسئولان استان گفت: علیرغم تمام چالش‌ها و مشکلات اعتباری، بخشی از این ساختمان بازسازی و تجهیزات جدید برای آن تامین شد، اما آقایان حتی برای دریافت تسهیلات هم به جهاددانشگاهی روی خوش نشان نداده و مساعدت نکرده‌اند.

او با بیان اینکه حوادث آبان بیشترین خسارت‌های ممکن را در فارس به جهاددانشگاهی وارد کرده است، گفت: در این حوادث، یکی از نیرو‌های خدوم جهاددانشگاهی به شدت مصدوم شد که همه مسئولان استان در جریان روند معالجات او هستند.

بابایی با تصریح اینکه تاسف خوردن و ابراز همدردی کردن و وعده دادن، مشکلات جهاددانشگاهی را مرتفع نکرده و نمی‌کند، گفت: تلاش کردیم تا با رایزنی از مسیر‌های مختلف، حداقل همراهی در تامین هزینه‌های تحمیل شده به جهاددانشگاهی فارس را جلب کنیم، اما ظاهرا هیچ یک از مسئولان و دستگاه‌های مسئول، خود را نسبت به زیان‌های وارد به این نهاد، متعهد و پاسخگو نمی‌‍دانند.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اینکه حتی قدمی برای تامین تسهیلات بانکی، به عنوان حداقل همراهی ممکن، هم از سوی مسئولان این استان برداشته نشده است، گفت: انتظار ما از مسئولان اجرایی بسیار بیشتر از ابراز همدلی و وعده‌های سرخرمن بود.

بابایی با بیان اینکه امروز جهاددانشگاهی فارس علاوه بر از دست دادن ۱۰ میلیارد سرمایه مادی، بیش از ۳ میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بابت بازسازی ساختمانی که در حوادث آبان سوخت، بدهکار است، گفت: ساختمانی که سوخت، در یکی از نقاط کمتر برخوردار شهر شیراز، خدمات قابل توجهی را به بخش اعظمی از شهروندان ارائه می‌داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، خواستار همراهی مسئولان و نمایندگان کنونی فارس در مجلس شورای اسلامی برای تامین خسارت‌های وارد شده به این نهاد شد و گفت: امیدوار هستیم که مسئولان استان نسبت به این موضوع با حساسیت و دقت نظر بیشتری ورود کنند.

بابایی ضمن تاکید براین نکته که مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی، به واسطه موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه‌ی کمتر برخوردار شیراز، دسترسی عموم مردم خصوصا اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه را به امکانات مختلف این نهاد علمی دانشگاهی فراهم کرده بود، ابراز امیدواری کرد که با همراهی نمایندگان فارس در مجلس و همکاری و تعامل مسئولان، زمینه بازگشت کامل این مجتمع به روند خدمت رسانی مطلوب، فراهم شود.