هشدار جهاد کشاورزی درخصوص آفت کرم خوشه خوار
هشدار جهاد کشاورزی درخصوص آفت کرم خوشه خوار

جهاد کشاورزی استان فارس درخصوص آفت کرم خوشه خوار انگور به باغداران هشدار داد. حمیدرضا دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: نسل دوم آفت کرم خوشه‌خوار به وسیله تار‌های شبیه به تار عنکبوت از غنچه انگور تغذیه می‌کند. او با بیان اینکه مبارزه با این آفت از اوایل خرداد آغاز می شود، […]

جهاد کشاورزی استان فارس درخصوص آفت کرم خوشه خوار انگور به باغداران هشدار داد.

حمیدرضا دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: نسل دوم آفت کرم خوشه‌خوار به وسیله تار‌های شبیه به تار عنکبوت از غنچه انگور تغذیه می‌کند.

او با بیان اینکه مبارزه با این آفت از اوایل خرداد آغاز می شود، افزود: به باغداران توصیه می شود در صورت وجود سابقه آلودگی، سمپاشی و مبارزه با این آفت را با مشورت کارشناسان حفظ نباتات و درمانگاه های گیاه پزشکی انجام دهند.

دبیری گفت: لاروهای نسل دوم آفت کرم خوشه‌خوار انگور از گوشت غوره تغذیه می کند. بر اثر تغذیه ، پوست غوره منظره خاکی رنگ پیدا کرده و پروک برداشته و در نهایت باعث ریزش حبه ها می شود.

سالانه بیش از ۶۰۵ هزار تن انگور از تاکستان های استان برداشت می شود. استان فارس ۷۸ هزار هکتار باغ انگور دارد که ۸۵ درصد از این باغ‌ها بارور است.

عسکری، ریش بابا، رطبی، سیاه سمرقندی، سیاه سردشتی، سیاه تاکستانی، قرمز بی دانه، کشکش بواناتی و یاقوتی بیشترین نمونه‌های انگور تولیدی در فارس است.

شهرستان‌های ممسنی، شیراز، کوار، آباده، اقلید، بوانات، سرچهان، مرودشت، خفر ، نیریز و استهبان از قطب‌های تولید انگور در استان هستند.