عملکرد رسانه‌ها در کرونا همبستگی را تقویت کرد
عملکرد رسانه‌ها در کرونا همبستگی را تقویت کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت: عملکرد رسانه‌های داخلی در دوران شیوع کرونا موجب افزایش اعتماد به این رسانه‌ها شد و از دیگر سو، تقویت همبستگی و اعتماد به نظام را در پی داشت. سرهنگ علی محمد محمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان فارس افزود: همبستگی ایجاد شده […]

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت: عملکرد رسانه‌های داخلی در دوران شیوع کرونا موجب افزایش اعتماد به این رسانه‌ها شد و از دیگر سو، تقویت همبستگی و اعتماد به نظام را در پی داشت.

سرهنگ علی محمد محمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان فارس افزود: همبستگی ایجاد شده از طریق رسانه ها باعث شده مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد داشته باشند و از بحران کرونا عبور کنیم و در دوران پسا کرونا نیز باری دیگر، رسانه ها می‌توانند کشور را از شرایط دشوار عبور دهند و امیدواری لازم را به جامعه تزریق کنند.
وی در ادامه تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران در دوره های مختلف برای ناامید کردن مردم و ایجاد بحران در کشور را یادآور شد و گفت: رسانه ها نقشه دشمن برای ایجاد بحران در دوران پساکرونا را خنثی کنند.

معاون سپاه فجر فارس با اشاره به مواجهه کشور با ویروس کرونا افزود: کرونا در کنار تمام معایب، مضراتی و خسارتی که برای جامعه بشری داشت یکی از محاسن آن این بود که نظام لیبرال دموکراسی غرب را خیلی عریان و شفاف در معرض نگاه های مردم جهان قرار داد.
وی ادامه داد: بسیاری از تصمیم هایی که امروز کشورهای غربی می گیرند با مبانی نظام لیبرال دموکراسی در تضاد است، محدود کردن مردم یکی از این اقدامات بود، در آموزه های آنان هیچ جایی پیدا نمی شود که آنها بخواهند مردم را محدود کنند.
سرهنگ محمدی اظهارکرد: امروز کشوری که داعیه ابرقدرتی جهان را بعد از فروپاشی شوروی دارد و خود را کدخدای جهان می داند از تامین وسایل بهداشتی برای کارکنان شبکه بهداشت و درمان خود عاجز است و این واقعیت نظام غرب است اما آنچه از طریق رسانه ها به مردم جهان منتقل می کنند قدرت پوشالی است که توان غلبه بر هرگونه بحرانی را دارد.
وی ادامه داد: این کشور با وجود اینکه درگیر تمام مشکلات است، بخشی از تلاش خود را در جهت ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته و در این زمینه غافل نبوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنار سایر دستگاه های اجرایی و نهادها توانست ویروس کرونا به خوبی کنترل و تبعات آن را به حداقل برساند و این دستاورد کمی نیست و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در برابر نظام سلطه نشان می دهد.
سرهنگ محمدی افزود: آنها کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را برنمی تابند و تلاش می کنند در جهت اینکه به طوری شکست خود را جبران کنند؛ دشمن زمانی که دچار یاس و سرخوردگی می شود حجم تلاش های خود را دوچندان می‌کند.
وی ادامه داد: دشمن در ماه های پیش رو سعی می کند به افزایش انتظارات  و توقعات در جامعه دامن بزند تا پاسخگویی به این انتظارات دشوار و زمینه‌ساز نومیدی شود؛ باید توجه داشت که دشمن در چنین چارچوبی به دنبال فراهم کردن بستر بی‌نظمی و ناآرامی در جامعه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: نقد و انتقاد وظیفه رسانه است و باید صورت بگیرد اما در این شرایط باید متوجه باشیم چه موقع و به چه کسی می خواهیم انتقاد کنیم؛ در شرایط کنونی باید از دستگاه ها حمایت و آنان را تقویت کنیم، نباید در زمانی که دستگاه های اجرایی در خط مقدم مقابله با تحریم و دشمن هستند دچار خودزنی شویم.
وی اضافه کرد: امروز باید دشمن اصلی را پیدا کنیم و نوک پیکان را به سمت دشمن واقعی برگردانیم، دشمن اصلی ما استکبار جهانی است که نباید آن را فراموش کنیم و به دست خود، ابزار موفقیت دشمن نشویم.
معاون سپاه فجر استان فارس گفت: فرق نمی کند یک رسانه وابسته به کجاست، باید همه رسانه ها در کنار هم قرار بگیرند و جهت حرکت آنان به سمت امیدآفرینی و برجسته کردن توان نظام باشد.
سرهنگ محمدی در ادامه به بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این بزرگداشت فرصت خوبی است که رسانه ها به نقش نیروهای مسلح در استان فارس در هشت سال حماسه و ایثار با محوریت همدلی و وحدت بپردازند.

 در این نشست،‌ مسؤولان و اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیج به طرح دیدگاه‌های خود در زمینه گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و مسائل مورد نظر خود پرداختند.