نمایندگان اصلی شرکت سایپا و ایران خودرو توسط پلیس امنیت اقتصادی امروز احضار می‌شوند
نمایندگان اصلی شرکت سایپا و ایران خودرو توسط پلیس امنیت اقتصادی امروز احضار می‌شوند

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: موضوع خوردو‌های مکشوفه در راه آهن فارس در حال بررسی می‌باشد و در صورت محرز شدن تخلف، خاطیان اعمال قانوین خواهد شد. علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس  با تاکید بر اینکه هیچ خودرویی بدون نصب پلاک نباید از درب کارخانه خارج شود و به سمت نمایندگی‌ها حمل شود، اظهار […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: موضوع خوردو‌های مکشوفه در راه آهن فارس در حال بررسی می‌باشد و در صورت محرز شدن تخلف، خاطیان اعمال قانوین خواهد شد.

علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس  با تاکید بر اینکه هیچ خودرویی بدون نصب پلاک نباید از درب کارخانه خارج شود و به سمت نمایندگی‌ها حمل شود، اظهار کرد: در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال جاری بر اساس ابلاغیه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای گاراژها، پارکینگ‌ها و مراکز نگهداری نمایندگی‎های خودرو که خودروی صفر نگهداری می‌کنند مهلت چهار روز تعیین شد تا نسبت به تخلیه و تحویل خودرو‌ها به صاحبان آن‌ها اقدام شود.

او افزود: در صورت وجود و رویت خودرو‌های بدون پلاک در پارکینگ‌ها و… خودرو به عنوان کالای احتکار شده تلقی و تخلف محسوب شده و در این راستا پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجع تعزیری و قضایی ارسال خواهد شد.

احتکار ۳۸۶ دستگاه خودرو هیچ‌گونه ارتباطی با راه آهن فارس ندارد

مبشری با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی تعداد ۳۸۶ خودرو بدون پلاک در پارکینگ راه آهن شیراز را با اخذ مجوز قضایی و با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کشف کرد، ادامه داد: راه آهن فارس به عنوان حمل و نقل ریلی و واحد ترابری و حمل کالا است و احتکار خودرو هیچ‌گونه ارتباطی با این اداره کل ندارد.

او در ادامه، اظهار داشت:، چون اطلاعی مبنی بر مدت زمان توقف این خودرو‌ها در پارکینگ راه آهن نداشتیم دستور توقیف خودرو‌ها صادر شد تا دست افراد سودجو و واسطه‌گران در این زمینه کوتاه شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با بیان اینکه در حال حاضر دستور قضایی برای توقیف خودرو‌ها بدون پلاک در راه آهن فارس صادر شده است، گفت: نمایندگان اصلی شرکت سایپا و ایران خودرو توسط پلیس امنیت اقتصادی امروز احضار می‌شوند و تحقیقات و بررسی‌های لازم انجام خواهدشد.

مبشری با اعلام اینکه تمام تلاش در راستای این است تا خودرو‌های عرضه شده به دست مصرف کنندگان واقعی آن برسد، افزود: در حال حاضر خودرو‌ها به ظن احتکار توقیف شده است.

او بیان کرد: کارشناسان در حال بررسی و تحقیقات در خصوص این پرونده هستند و متعاقبا عملکرد پلیس اقتصادی و تعزیرات حکومتی از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با بیان اینکه با متخلفان و احتکار کنندگان خودرو برخورد خواهد شد تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه به تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اطلاع دهند.