مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ارزشمند برشمردن فعالیت مسئولان و کارشناسان روابط عمومیها، بیان داشت: اکنون جهان آخرین گردنههای ورود به جامعه نرمافزاری و اطلاعاتی را پشت سر میگذارد و به عنوان یکی از حلقههای مهم ارتباط سازمان با مخاطبان، در فرایند شفافسازی و فعالیتهای اجتماعی، تبادل اطلاعات، تحقق اصل پاسخگویی سازمان و […]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ارزشمند برشمردن فعالیت مسئولان و کارشناسان روابط عمومیها، بیان داشت: اکنون جهان آخرین گردنههای ورود به جامعه نرمافزاری و اطلاعاتی را پشت سر میگذارد و به عنوان یکی از حلقههای مهم ارتباط سازمان با مخاطبان، در فرایند شفافسازی و فعالیتهای اجتماعی، تبادل اطلاعات، تحقق اصل پاسخگویی سازمان و اطلاعرسانی مردمی اهمیت دارد.
صابر سهرابی با اشاره به اینکه نهاد روابط عمومی میتواند زمینه جذب منابع بهتر و کارامدتر را از محیط فراهم آورد، گفت: از سوی دیگر برقراری ارتباط با افراد و بخشهای داخلی سازمان زمینهساز مشارکت کارکنان، افزایش تعهد به برنامهها، ایجاد انسجام و تشویق و ترغیب افراد به همراهی و همکاری موثر و مداوم در اجرای استراتژیهای اصلی سازمان، بر عهده روابط عمومی است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس ابراز داشت: این نقشها شامل اطلاعرسانی به مدیران، آیندهنگری، نظریهپردازی، پیشگیری از بحران، فرهنگسازی، ایجاد اعتبار و حل و فصل بحرانها و بازاریابی است و بر همین اساس شناسایی و آگاهی از انواع نقش های روابط عمومی به مدیران کمک خواهد کرد در تصمیمگیری و اجرای برنامههای استراتژیک با بصیرت و دقت نظر بیشتری اقدام کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام همکاری برای حمایت فعالیتهای فرهنگی هنری روابط عمومیهای استان، گفت: روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان را بر عهده دارد و به بیان دیگر میتواند مدیریت ارتباطات یک سازمان و گروه های اجتماعی مرتبط با آن را تعریف کند.
سهرابی از فعالیت روابطعمومیها با عنوان نوعی مدیریت یاد کرد و افزود: مدیریتی که با ارتباطات سر و کار دارد و تلاش می کند که آن را اثربخش سازد، از همه منابع مالی و انسانی به منظور اثربخشی و تاثیرگذاری بر مخاطب و تاثیرپذیری از او بهره میگیرد.
بیست و هفتم اردیبهشتماه به عنوان روز روابط عمومی و اطلاع رسانی نامگذاری شده که سرآغاز هفتهای به همین نام است و تا دوم خرداد ادامه دارد.