فراخوان برون سپاری تهیه نقشه های عرصه املاک
فراخوان برون سپاری تهیه نقشه های عرصه املاک

  مدیرکل ثبت فارس: کاهش ۵۰ درصدی مراجعات حضوری و سرعت بخشی به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای با اجرای برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تصریح نمود: با توجه به اینکه تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری مستلزم تهیه نقشه عرصه املاک می باشد، […]

 

مدیرکل ثبت فارس: کاهش ۵۰ درصدی مراجعات حضوری و سرعت بخشی به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای با اجرای برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک
سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تصریح نمود: با توجه به اینکه تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری مستلزم تهیه نقشه عرصه املاک می باشد، بر همین اساس فراخوان برون سپاری تهیه نقشه های عرصه املاک در پورتال این اداره کل به آدرس الکترونیکی http://fr.ssaa.ir بارگذاری و اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری ها و نشریات استانی به نقشه برداران ذیصلاح صورت پذیرفته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت این استان با اشاره به منع قانونی ارائه خدمات به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه ای با انقضای مهلت مندرج در قانون جامع حد نگار و لزوم اقدام متقاضیان به منظور تعویض این اسناد و اخذ سند مالکیت کاداستری، از مردم استان خواست تا نسبت به این امر اقدام نمایند.
وی افزود: با تدابیر اتخاذ گردیده و برون سپاری فرایند تهیه نقشه عرصه املاک علاوه بر سرعت بخشی و تسهیل امور متقاضیان تعویض اسناد، ضمن استفاده از ظرفیت های نقشه برداران مجرب برون سازمانی اعم از سازمان نظام مهندسی، مرکز امور مشاوران قوه قضاییه، کارشناسان رسمی دادگستری و مشاورین مهندس سهم قابل ملاحظه ای در تثبیت مالکیت ها و ارتقای کمی وکیفی سطح خدمات رسانی به جامعه شاهد خواهیم بود و با عملی شدن آن حدود ۵۰ درصد از مراجعات حضوری مردم به ادارات ثبت کاهش می یابد.

هاشمی تصریح نمود: با توجه به اینکه تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری مستلزم تهیه نقشه عرصه املاک می باشد، بر همین اساس فراخوان برون سپاری تهیه نقشه های عرصه املاک در پورتال این اداره کل به آدرس الکترونیکی http://fr.ssaa.ir بارگذاری و اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری ها و نشریات استانی به نقشه برداران ذیصلاح صورت پذیرفته است.
همچنین مدیرکل ثبت فارس بیان داشت: دارندگان اسناد مالکیت دفترچه ای می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی فوق و انتخاب منوی میز خدمت الکترونیک و ثبت درخواست تعویض سند مالکیت به صورت الکترونیک و سپس با مراجعه به نزدیک ترین دفتر اسناد رسمی و یا باجه های پستی و تحویل مدارک مورد نیاز نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری اقدام نمایند و افزود: هر گونه اقدام از طریق سامانه پیامک رسانی به متقاضی اطلاع رسانی خواهد گردید و پس از وصول مدارک و بررسی آن توسط کارشناسان، در صورت نیاز به تهیه نقشه، به نقشه برداران واجد صلاحیت از میان دارندگان پروانه نظام مهندسی، کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز امور مشاوران، مهندسین مشاور و اشخاص حقیقی واجد صلاحیت ارجاع و در صورت عدم مغایرت نقشه های املاک، از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور اسناد مالکیت کاداستری و ارسال به آدرس متقاضیان اقدامات مقتضی صورت می پذیرد.