خطر کرونا بیشتر از قبل است
خطر کرونا بیشتر از قبل است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: خطر کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده، حتی بیشتر از قبل است؛ لازم است مردم همچنان از تردد غیرضرور در سطح استان و شهرها پرهیز کنند. عبدالرضا قاسم‌پور افزود: برخی فکر می کنند خطر کرونا تمام شده و به همین دلیل شاهد ترددهای غیرضرور […]

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: خطر کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده، حتی بیشتر از قبل است؛ لازم است مردم همچنان از تردد غیرضرور در سطح استان و شهرها پرهیز کنند.

عبدالرضا قاسم‌پور افزود: برخی فکر می کنند خطر کرونا تمام شده و به همین دلیل شاهد ترددهای غیرضرور در سطح استان به خصوص شهر شیراز هستیم.

خطر کرونا بیشتر از قبل است
وی با تاکید بر اینکه کرونا تمام نشده و خطر آن بیشتر از قبل است، بیان کرد: در این شرایط شلوغی ها، ازدحام ها و رفت و آمدهای غیرضرور معنا ندارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس از مردم استان فارس به خصوص کلانشهر شیراز خواست برای حفظ سلامتی خود و هم استانی ها از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

کاری نکنیم که بعد پیشیمان شویم
قاسم پور با بیان اینکه ترددهای غیرضرور در سطح شهرها افزایش پیدا کرده و بسیار خطرناک است، گفت: کاری نکنیم که بعدا پشیمان شویم.
وی اظهارکرد: مردم فهیم استان فارس ۲ ماه همکاری و همراهی بسیار خوبی داشتند که اگر در ادامه مراعات نکنند قطعا با مشکلات جدی مواجه می شوند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: انتظار است همشهریان و هم استانی های عزیز کرونا را جدی بگیرند و پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

هر تصمیمی لازم باشد، برای سلامت مردم می‌گیریم
قاسم‌پور افزود: سلامت مردم برای ما بسیار مهم است و اگر رعایت نشود هر تصمیم دیگری برای پیشگیری و مقابله با کرونا لازم باشد اتخاذ می کنیم.

پروتکل بهداشتی رعایت نشود، برخورد می کنیم
وی همچنین به روند نظارت بر فعالیت بخش های مختلف در رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: با اصناف و کارفرمایان بخش های مختلف تولیدی، صنعتی و عمرانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می شود.
معاون استاندار فارس از فعالیت کمیته بازرسی و نظارت با محوریت استانداری و در شهرستان ها با محوریت فرمانداران خبر داد و بیان کرد: فروشگاه‌ها، اماکن و واحدهای حساس و مهم به خصوص واحدهای تامین کننده نیاز مردم در ماه مبارک رمضان روزانه به صورت جدی تری رصد و نظارت می شوند.

بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط نیست
قاسم پور افزود: بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط نیست بلکه با این بازگشایی مردم باید بیشتر مراقبت کنند و بهداشت فردی و عمومی و طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را برای حفظ سلامتی خود و هم استانی ها بهتر رعایت کنند.
معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به اذعان پزشکان، متخصصان و مسوولان بهداشت و درمان کشور در موفقیت این استان در مدیریت بیماری کرونا گفت: این موفقیت حاصل همراهی و همکاری مردم عزیز استان است که همچنان توقع داریم این همراهی و مراقبت در رعایت بهداشت و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر پنجشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری،  ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۵۴۸۱ نفر رسید..

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند.