۴۰ هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری فارس سرمایه‌گذاری شد
۴۰ هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری فارس سرمایه‌گذاری شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در سال گذشته، ۳۵۳ موافقت اصولی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان صادر شده است. مصیب امیری، یکشنبه با بیان اینکه این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال ۹۷ بیانگر ۴۰ درصد افزایش است، اظهار داشت: این ۳۵۳ موافقت […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در سال گذشته، ۳۵۳ موافقت اصولی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان صادر شده است.

مصیب امیری، یکشنبه با بیان اینکه این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال ۹۷ بیانگر ۴۰ درصد افزایش است، اظهار داشت: این ۳۵۳ موافقت اصولی صادر شده شامل، ۲۱  هتل، سه هتل آپارتمان، چهار مهمانپذیر، ۴۳ اردوگاه گردشگری، ۴۷ اقامتگاه سنتی، ۶۲ سفره خانه سنتی، ۱۴۵ مجتمع گردشگری عمومی، هفت اقامتگاه بوم گردی و ۲۱ مورد سایر تأسیسات گردشگری اعم از تاسیسات گردشگری روستایی، عشایری، مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری و … است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از به انجام رسیدن این طرح‌های گردشگری، به طور مستقیم برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: سرمایه گذاری سرانه در بخش گردشگری و همچنین ورود سرانه گردشگران به کشور، اثر معناداری بر رشد اقتصادی ایران و استان دارد و همان گونه که سرمایه‌گذاری در این صنعت در تمام کشورها رو به افزایش است، امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده و موفقیت در این رقابت منوط به سرمایه‌گذاری هوشمندانه است.

وی با بیان اینکه گردشگری به صورت غیرمستقیم نیز بر رشد اقتصادی تاثیرگذار است، گفت: صنعت گرشگری می‌تواند به عنوان موتوری محرک برای رشد اقتصادی عمل کند و رشد سایر فعالیت‌های اقتصادی مرتبط را نیز به همراه داشته باشد.