تداوم روند کاهش تردد خودروها در جاده‌های فارس در روز طبیعت
تداوم روند کاهش تردد خودروها در جاده‌های فارس در روز طبیعت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: آمارهای ثبت شده از عبور و مرور خودروها در محورهای استان توسط دستگاه‌های تردد شمار بیانگر کاهش ترددها در محورهای مواصلاتی این استان در ۱۲ ساعت گذشته در مقایسه با مدت مشابه دیروز است. علیرضا سیاهپور، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی ۱۲ […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: آمارهای ثبت شده از عبور و مرور خودروها در محورهای استان توسط دستگاه‌های تردد شمار بیانگر کاهش ترددها در محورهای مواصلاتی این استان در ۱۲ ساعت گذشته در مقایسه با مدت مشابه دیروز است.

علیرضا سیاهپور، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی ۱۲ ساعت گذشته به طور میانگین در اکثر محورهای استان شاهد کاهش حدود ۵۰ درصدی تردد خودروها نسبت به روز گذشته بوده‌ایم که در برخی محورهای این کاهش بیش از ۱۰۰ درصد نیز بود.
وی ادامه داد: در محور شیراز – سپیدان در ۱۲ ساعت گذشته تردد یک هزار و ۳۸۱ وسیله نقلیه سبک و سنگین به ثبت رسیده که این تعداد در مدت مشابه دیروز سه هزار و ۵۵ دستگاه بوده است.
او اظهار داشت: در محور شیراز – مرودشت نیز طبق زمان مورد اشاره تردد خودروها از چهار هزار و ۳۰۲ دستگاه به یک هزار و ۸۵۹ دستگاه کاهش داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: به طور میانگین حدود ۵۰ درصد از ترددهای ثبت شده نیز مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که فعالیت آنها با توجه به لزوم جابه جایی و حمل و نقل کالا الزامی است.
سیاهپور افزود: با توجه به توصیه‌ها پزشکی و محدودیت‌های اعمال شده، در روز ۱۳ فروردین شاهد خلوت بودن ورودی‌ها و خروجی‌های شهر شیراز هستیم و امیدواریم این همکاری و توجه به توصیه‌ها از سوی شهروندان تا زمان ریشه کنی بیماری کرونا و قطع زنجیره شیوع آن ادامه داشته باشد.

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که طرحی ملی و همراه با تدابیری برای شکستن زنجیره شیوع کرونا است، از ساعت صفر بامداد جمعه هشتم فروردین‌ماه آغاز شده است.
بنا بر اعلام عنایت الله رحیمی استاندار فارس، اجرای این طرح تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری ادامه خواهد داشت و احتمال تمدید و یا تکمیل آن در روزهای آینده نیز وجود دارد.
استاندار فارس محدوده اجرایی این طرح را کل کشور عنوان کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح محدودیت‌هایی در تردد رفت و آمدها اعمال خواهد شد بگونه‌ای که صرفا افراد ساکن در شهر مجاز به ورود به آن شهر خواهند بود و ورود افراد غیرساکن ممنوع می شود.